berlijn.reismee.nl

Een tocht door de stad, start bij Alexanderplatz

We hebben de Berlijn welkomst card en daarmee kunnen we 6 dagen ongelimiteerd door Berlijn reizen met het openbaar vervoer. Daarbij kregen we een boekje met metro kaart en stadskaart. Heel handig.

We besluiten de eerste route te pakken die in het boekje Visit Berlijn wordt aangeraden en we starten daarom op Alexanderplatz. Een leuk plein met een fontein, winkels, kraampjes en Wereldklok.

Omdat we deze keer geen ontbijt in het hotel geboekt hebben, eten we hier een broodje met een lekkere bak koffie erbij. We zullen deze week overal gaan ontbijten.

Vandaag aten we samen met de mussen aan tafel. Ze eten hier zelfs uit je hand.

We hebben de hoge televisie toren bewondert maar helemaal omhoog is toch wat teveel van het goede voor mij. Mijn hoogtevrees vindt dit niet zo'n goed idee.

Daarna liepen we door naar het Rote Rathaus. Een imposant gebouw in opvallende rode stenen opgetrokken. Nadat we rondom dit gebouw gelopen hebben zoeken we naar de Nicolaas Viertel.

Uiteindelijk vinden we dit schattige straatje waar de Nicolaas kerk te vinden is. Dit is hetoudste stadsdeel van Berlijn. Het is er opvallend rustig.

We komen langs een aantal prachtige beelden.

Daarna lopen we naar de oever van de rivier de Spree die Berlijn doorkruist.

Tal van rondvaart boten varen hier busladingen met toeristen rond langs imposante gebouwen zoals de Berliner Dom.